X
تبلیغات
نزدیکی تاعرش - زنا و پیدایش خشم خدا
پله پله تا ملاقات خدا

زنا دراسلام:

تاريخچه كوتاهي ازوضعيت زن:

در بابل قدیم :

وظایف زن بچه آوردن و پروردن ،آب از چاه یا رودخانه آوردن ،پختن ، شستن ، بافتن وتمیزکردن خانه بود.  مرد میتوانست زن خود را به علل نازایی ، زنا ، ناسازگاری و بد اداره کردن خانه طلاق دهد و تنها کاری که باید میکرد این بود که جهیزیه زن را به وی بازگرداند و به او بگوید (تو زن من نیستی)

در آشور:

اگر مردی زن خود را در رابطه جنسی با مرد دیگری  دستگیر میکرد ، حق کشتن او را داشت .مردان می توانستند تعدادی کنیز برای خود بعنوان معشوقه بگیرند ، ولی زنان موظف بودند که کاملا نسبت به شوهر خود وفادار باشند .

زن در حکومت هخامنشیان :

 در نخستین تمدن آریائی مردان تنها یک زن میگرفتند . اما پس ازتشکیل حکومت هخامنشیان ، در نتیجه تکامل طرز تولید و افزایش تولید اضافی و ظهور طبقات مختلف ، تعدد زوجات در بین طبقات مرفه و ممتاز جامعه و بخصوص در بین سلاطین و شاهزادگان رواج یافت .

قوانین بابلیان در دوره داریوش :

مرد فقط میتواند یک زن داشته باشد ولی اگر زن نازا باشد می توان زن غیر عقدی داشت ، زن خيانتكار به همسريا بايد اخراج شود يا برده.

وضعیت زن در اعراب جاهلیت :

زن در جامعه عرب استقلال و شخصیت نداشت ، جزءمایملک مرد بشمار می رفت و هرگونه رفتاری با وی متداول و مجاز بود ،درنزد بعضی از اعراب زن مثل سایر ترکه میت به وارث او منتقل میشد!!!

ايران دوره ساسانى ناظر جنايتها و فجايع عجيبى در اين زمينه بوده است. شاهزادگان و موبدان و حتى كدخداها و اربابها هر گاه از وجود زن زيبايى در يك خانه مطلع مى‏شدند به آن خانه مى‏ريختند و زن را از خانه شوهرش بيرون مى‏كشيدند.در آن موقع سخن از پوشش و حجاب نبود، سخن از به اصطلاح قايم كردن و مخفى داشتن زن بود كه احدى نفهمد.ويل دورانت در كتاب تاريخ تمدن قضاياى شرم‏آورى در اين باره از ايران قديم نقل مى‏كند.كنت گوبينو در كتاب سه سال در ايران مى‏گويد: «حجابى كه هم اكنون در ايران است‏بيش از آن اندازه كه مستند به اسلام باشد مستند به ايران قبل از اسلام است.» و مى‏نويسد كه در ايران قديم مردم هيچ امنيتى در مورد زنها نداشتند.

درباره انوشيروان - كه به غلط او را «عادل‏» خوانده‏اند - نقل شده كه وقتى يكى از سرهنگان ارتش او زنى زيبا داشت.انوشيروان به قصد تجاوز به زن او در غياب او به خانه‏اش رفت.زن جريان را براى شوهر خود نقل كرد.بيچاره شوهر ديد زنش را كه از دست داده سهل است جانش نيز در خطر است.فورا زن خويش را طلاق گفت.وقتى انوشيروان مطلع شد كه وى زنش را طلاق داده است‏به او گفت‏شنيدم يك بوستان بسيار زيبايى داشته‏اى و اخيرا آن را رها كرده‏اى، چرا؟ گفت جاى پاى شير در آن بوستان ديدم ترسيدم مرا بدرد.انوشيروان خنديد و گفت ديگر آن شير به آن بوستان نخواهد آمد.

با نگاهي به گذشته وامروز درمي يابيم كه تفاوت چنداني بين حريم زن ومرد بوجود نيامده وفقط تنها تفاوتي هست شايد زن گذشته بيشتر با زور به زنا وادار مي شد ولي امروزه زنان نااهل دراين رابطه قدرت انتخاب دارند.

يكي از بدترين اعمالي كه در اسلام تاكيد فراوان بر دوري از آن شده زناست كه ،آثار دنيايي و اخروي فراواني براي مرتكبين آن دارد.

خشم خداوند هنگام ارتكاب اين عمل زياداست تا جايي كه امام صادق (ع)ميفرمايد كه جايي كه زنا د ر آن زياد باشد زلزله هم زياد است.

امام صادق عليه السلام فرمودند : زماني كه مردي به زور زني را در اختيار بگيرد، يك ضربه با شمشير به او زده مي شود ، خواه با آن بميرد يا زنده بماند

از امام سؤال شد اگر مردي زني را به زور وادار به زنا كند، حد «عقوبت شرعي» آن چقدر است؟ حضرت فرمودند: اين مرد كشته شود، خواه همسر داشته يا نداشته باشد/ ميزان الحكمه ج 4 ص 243

در روايات فراواني داريم كه زنا موجب

از بين رفتن نورانيت صورت ، فقر،‌مرگ زود هنگام، خشم خدا، دشواري حساب قيامت، جاودانگي در آتش، مرگ ناگهاني، حبس رزق و آشكار شدن زلزله مي‌شود. بحار الانوار ج76 

پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله وسلم) فرمود: «إِذا كثر الزّنا من بعدي كثر موتُ الفُجْأة؛[4] هرگاه پس از من زنا افزون گردد، مرگ ناگهانى[انواع سكته و‌...] افزون مى‌شود

امام موسى‌كاظم(عليه السلام)فرمود: «اِتّق الزّنا؛ فإنّه يمحق الرّزق و يُبطل الدّين؛[5] از زنا گريزان و ترسان باش؛ زيرا زنا روزى را نابود مى‌سازد و دين را باطل مى‌گرداند

از امام صادق(عليه السلام) روايت شده كه فرمود: «للزّاني سِتّ خِصال: ثلاثٌ فِي الدّنيا و ثلاثٌ فِي‌الآخرةِ؛ أَمّا التي فِي الدّنيا: فيذهب بنور الوجه و يورث الفقر و يعجّل الفنا و أَمّا الّتي فِي‌الآخرة فسخط الرّبّ و سُوء الحساب و الخلود فِي النّار؛براى شخص زناكار[اعمّ از مرد يا زن]شش اثر است: سه اثر در دنيا و سه اثر در آخرت؛

سه اثري كه در دنيا گريبانگير اوست: 1)از ميان رفتن آبرو2)پديدار شدن بيچارگى و فقر3)تعجيل در مرگ(كوتاهى عمر)
و امّا سه اثرآن در آخرت : 1)خشم خداوند2)بدى حساب،3)جاويد ماندن در آتش.

زنا عمل زشتي است كه زشتي آن براي متاهلين بسياربيشتر و مجازات آن شديدتراست.

رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند : اگر كسي با زني كه شوهر دارد، زنا و فساد كند در روز قيامت از آلت تناسلي زن و مرد چرك و خون آبه متعفّني جوشان خواهد بود كه تا 500 سال اهل جهنم از بوي بد آن در عذاب و رنج هستند، اينان شديدترين عذاب را متحمل مي شوند. خدا با آنها سخن نمي گويد و آن‌ها را از گناه پاكيزه نمي كند و براي آنها شديدترين عذاب‌ها را مهيا كرده است. ميزان الحكمه ص 239

حتي نگاه كردن به نامحرم دراسلام قابل قبول نيست وباعث خشم خداوند ميشود:

پيامبرفرمود:«خداوند بر زنی که شوهر دارد و به نامحرمان نگاه می‌کند خشم می‌گیرد.»

امروزه متاسفانه اين عمل بسيار زشت طوري فرهنگ سازي شده كه انگارمرتكب شونده اين ،عمل زشت سنگيني انجام نميدهد درحالي كه اگر يك فرهنگ اصيل اسلامي در ميان جامعه بطور اثربخش دروني مي شد ، تن آدمهاي زيادي مي لرزيد از مجازات خداوند.

بدون تعارف بايد گفت مشكلات اقتصادي و بالا بودن انتظارات باعث شده كه امروزه جوانان زيادي به راحتي بسوي اين عمل كشيده شوند ، درحالي كه روز به روز اين عمل براي آنها عادي ترميشود وانگار كه خشم خدايي نيست كه بتوانند آنرا درك كنند.

واقعيت اينست كه بعضي مواقعه عدم درك درست همسرداري باعث اين فساد ميشود.

امام صادق(علیه السلام) در خطاب به مردان فرمودند: اگر یکی از شما به همسرش نزدیک شود و سپس برخیزد و او را ارضا نکند همسر او اگر به یک سیاه زنگی دست یابد به او متوسل می شود ، پس به هنگام نزدیکی شوخی و ملاعبه کنید که لذت بخش و بهتر است و زن بهتر ارضا می شود .(مکارم اخلاق)

امام علی(علیه السلام): چون یکی از شما خواست با همسرش آمیزش کند، از شتاب کردن در این کار پرهیز نماید که زنان نیز نیازهایی دارند . (خصال صدوق)

بطوركل زنا يكي از گناهان كبيره است كه در روز قيامت مجازات سختي دارد . خشم خداوند آنقدر شديد است هنگام بوجود آمدن اين عمل كه،همچون قوم لوط سنگ برسرآنها از آسمان نازل ميشود ، كساني كه از اين عمل دوري جويند آنقدر محبت خداوند را جلب ميكنند كه مثل حضرت يوسف از غلامي به سروري مي رسند.

امام صادق عليه السلام : سخت ترين مردم از جهت عذاب در قيامت زناكارانند.

كساني كه اين عمل را انجام ميدهند بايد منتظرنباشند كه يك خانواده سالم داشته باشند و يقينا در يك زندگي همسري خواهندداشت مثل خودشان، اين وعده الهي است كه:

مرد زناكار، جز زن زناكاريا مشرك را به همسري نگيرد وزن زناكار جزمرد زناكاريا مشرك به همسري نگيرد....سوره النور/آيه 3

سوره بقره آیه 220 : و نکاح نکنید زنان مشرکه را تا وقتیکه ایمان آورند و هر آینه کنیزمومنه بهتر است از مشرکه و اگر چه خوش آید...

آيا خوشي چند لحظه اي اين عمل ويك زندگي محدود دنيايي ميتواند انسان را هنگام ديدن خشم خدا به حسرت وادار نكند؟

پيامبراكرم (ص): "اي جوان ازدواج كن واز زنا بپرهيز كه زنا ريشه هاي ايمان را از دلت بر ميكند".

پيامبراكرم (ص):"اي گروه جوانان هريك از شما كه قدرت ازدواج دارد حتما اقدام نمايد چه اين خود بهترين وسيله ايست كه چشم را از نگاههاي آلوده آميز وعورت را ازبي عفتي وگناه محافظت ميكند".

امام صادق(ع): "اي مردم جبرئيل از پيشگاه الهي نزد من آمد وگفت: دختران مانند ميوه درخت هستند وهنگامي كه مي رسند اگر چيده نشونداشعه ي آفتاب فاسدش ميكند و وزش باد آنرا پراكنده ميسازد. همچنين دختران وقتي به بلوغ رسيدند ومانند زنان درخويش تمايل جنسي احساس نمودند دارويي جز شوهر ندارند واگرهمسرنگيرند ازفساد ايمن نيستند چه بشرند وبشراز خطا ولغزش مصون نيست".

با ازدواج درست میشود درهای رحمت خدا را باز و فتنه های شیاطین را خنثی کرد. لکه دار نکردن ناموس و شرف فردی راهیست برای خوشبختی و ایجاد نسلهای سالم در آینده.

 درک کنیم که همه درمحضر خداییم و می بیند آنچه که شرم داریم کسی ببیند . خوشبختی یا بدبختی همیشگی ما تنها با اعمال امروز ما ترسیم خواهد شد.

 شیطان زیباسازی میکند ولی این ماییم که باید زشتی را زیرحجاب زیبای شیطانی درک کنیم.

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه نوزدهم شهریور 1388ساعت 8:27  توسط حسینی  |